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Web Address

https://www.studienwahl.at/studies/2599-consumer-a…

Description

The master’s programme lasts four semesters and includes the following subjects: market and consumer research, consumer behaviour, trend research, multivariate methods, basics of neuropsychology, consumer psychology (1st semester); methods of qualitative market research, methods of sensory studies, behavioural economics, communication and media psychology, consumer protection (2nd semester); applied semester project, experimental design, supply structures, research seminar, seminar for students about to take their final examinations 1 (3rd semester); consumer-oriented innovation management, usability testing, consumer consulting, seminar for students about to take their final examinations 2, master’s thesis (4th semester). Students can acquire intercultural skills in semesters abroad and international internships. Students have to write a master’s thesis.

Duration / Workload (ECTS)

4 Semester / 120 ECTS

Access Requirements

Zugangsvoraussetzungen: Einschlägiger Bachelorabschluss im Umfang von mindestens 180 ECTS oder gleichwertiger postsekundärer Bildungsabschluss. Einschlägige Voraussetzungen sind: mindestens 25 ECTS in wirtschaftswissenschaftlichen Fächern und mindestens 3 ECTS in mathematisch/ technischen Fächern. Fehlende Voraussetzungen können am Campus Wieselburg in der Summer School nachgeholt werden. Aufnahmeprüfung: Schriftlicher Test und ein anschließendes persönliches Bewerbungsgespräch mit der Studiengangsleitung.

Alternative Term

Consumer Affairs

Admission Procedure

https://wieselburg.fhwn.ac.at/studiengang/master-marketing-und-konsumentenforschung

Grants

https://www.grants.at/

ECTS Credits

4 Semester / 120 ECTS
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